|
Diyabetin Önlenmesinde D Vitamini Etkili mi? Haydi, güneşli bir bahar gününde yürüyüşe çıkın: Çünkü, yeni bir araştırmaya göre balık, vitaminle zenginleştirilmiş süt ve destek ürünlerden aldığımız D vitaminine ek olarak her gün güneş ışığından aldığımız D vitamini diyabet gelişme riskini azaltmaktadır.
Süt ve süt ürünleri zayıflatır mı? Şişmanlığı ülkemizde ve diğer gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelerde görülme sıklığı giderek artan önemli bir sağlık sorunudur. ‘’Türkiye Diyabet Epidemiyolojisi Çalışması’nda 25 yaş ve üzerinde şişmanlık oranı %22.3 olarak saptanmıştır.
Omega 3 Takviyesi Somon, ton balığı, uskumru, sardalya, hamsi gibi yağlı balıklar omega 3 yağ asitleri olan Eikozapentaenoik asit (EPA) ile Dokozahekzanoik asitten (DHA) zengindir. Haftada 2 porsiyon balık tüketimi, yetişkinlerde ani ölüm riskini ve kalp damar hastalıklarından ölüm riskini azaltmaktadır.
Evde kan şekeri ve besin tüketiminin takibi Bu disiplin diyabetliDiyabeti olan bireyin evde kendi kendine kan şekeri takibi yapması ve tükettiği besinleri tüketildiği saat, tüketildiği miktarı ile birlikte yazması gerekir. bireyin günlük yaşamda tükeettiği besinler ve tükettiği besin miktarlarının kan şekeri üzerindekini etkisini görmesini sağlar.
Tatile Çıkarken Unutulmaması Gerekenler İçinde bulunduğumuz yaz döneminde tatillerimiz ve seyahatlerimizde arttı. Bununla birlikte yaşayabileceğimiz sorunlar heyecanla başladığımız tatilimizi zorlaştırabilir. Karşılaşabileceğimiz problemleri en aza indirmek, mutlu, sorunsuz bir tatil geçirmek için bavulumuzu hazırlarken bazı noktalara dikkat etmemiz gerekmektedir.
www.diyabet2020.org Diyabet 2020 Resmi Web Sitesi
|